Wednesday, August 29, 2007

Тесла- Нобелова награда

Јављено је из Шведске академије наука да смо ја и Томас Едисон добитици Ногелове награде за финзику за 1912. годину.

Занимљива вест, нема шта! Ако буде и потврђена, тој господи одговорићу на следећи начин: Или сте веома далеко од мога и едисоновог рада, па не правите разлику измешу истраживача и проналазача, или сте пристали да будете подмићени да ту битну разлику не уважите, па сте наша два имена ставили једно поред другог иако она никако не могу да стоје напоредо. Ја уважавам рад господина Едисона и не смета ми у овом часу што се он према мени никада није односио фер. Едисон је задужио електротехнику својим проналасцима, али он је ипак само проналазач, што значи инжењер који примењује научна открића у трговачке сврхе.

Едисон није открио ни један фундаментални закон или принцип у овој области, није поставио никакву нову теорију која би значила откриће неке нове истине о природним и техничким законитостима. ЕДИСОН ЈЕ ПРОНАЛАЗАЧ КОРИСНИХ ИЗУМА, А ЈА САМ ОТКРИВАЛАЦ НОВИХ ПРИНЦИПА И ТЕОРИЈА. Откривалац нових принципа је пионир укоји крчи пут у нове области сазања, у које после долазе хиљаде проналазача попут Едисона да ново знање примене у трговачке сврхе. Ту разлику измешу једних и друхиг може сваки лаик уочити. Како то да не уочи тако уважени скуп каква је Шведска академија наука?!

Ви сте, господо, ову награду доделили још једном проналазачу Едисоновог значаја, Марконију, који ме је, да кажем и то, покрао оно зарад чега је добио ту награду.Могли сте бар да сачекате исод судског спора међу нама, који ће неминовнио уследити у моју корист, јер је сваком упућеном у ствар јасно да је Маркони само применио моје откриће. Али, Тесла је поникао из једног малог народа и зато му се може одузети част, или бар покушати у томе.

Без лажне скромности, ја знам, господо академици, шта сам дао човечанству и то више нико не може оспоравати. Целоккупна модерна техника и индустрија сада већ почива на мојим изумима. Ви то знате већ целих 20 година, а тек сада, када је постало крајње назочно, хоћете да окајте свој грех према мени. Не, нећу вам дати то задовољство. Један Тесла неће прихватити почаст коју је морао да изнуди све новим и новим проналасцима.

No comments: